Taller de Tapisseria Professional a Barcelona.
Servei tècnic i reparació de cotxes.
Oberts els 6 dies a la setmana.
Dilluns a dissabte.
Direcció: Carrer Pi i Gibert 40
Badalona, 08913
Dilluns a Divendres de 09:00 - 19:00 hores
Dissabtes de 09:00 - 13:00 hores
CITA PREVIA imprescindible
+34 677 305 462
L'embragatge és una de les peces essencials de l'cotxe. Si no ens funciona bé, pot ser que fins i tot ens sigui impossible fins a canviar de marxes. Habitualment és una peça resistent i que no necessita canvis habituals, però si es circula molt per la ciutat o si el seu cotxe té un volant bimasa, és més que probable que algun dia s'hagi de canviar l'embragatge del seu cotxe.
El canvi d'embragatge de cotxe és un procés complicat i només recomanable a realitzar per persones qualificades, que tinguin un domini avançat de mecànica. Al taller de Barcelona Pro-Service.cat tenim a especialistes qualificats per canviar l'embragatge del seu cotxe a preu competitiu i amb garantia de servei.
Amb l'ajuda d'un elevador hem d'aixecar el cotxe per poder mantenir fix i estable i poder manipular-lo.
Cal treure la roda de la banda de l'conductor amb una clau creu i estirar-la quan hàgim deixat anar cada un dels cargols. Per desconnectar la bateria, hem de buscar-la en el capó i treure la terminal negativa (és de color negre) i després la positiva (color vermell), mai a l'inrevés. En alguns models de cotxe, és fins i tot necessari treure-la per guanyar espai per maniobrar.
Per poder accedir a l'embragatge de el cotxe, hem de treure (en aquest ordre obligatori) els controls de la caixa de canvis, el control de l'embragatge, el motor d'arrencada, la transmissió i els sensors de la caixa de canvis. La peça amb diferència més delicada de totes, és la caixa de canvis, ja que pesa uns 30 quilos i per treure-la amb cura es necessitarà l'ajuda d'una altra persona. És important anar amb compte i que el cotxe estigui ben fix en l'elevador perquè no se'ns caigui a sobre. Hem de treure totes les connexions de la pròpia caixa de canvis i de la resta dels elements. S'ha de recordar com van connectades cadascuna de les connexions, ja que una fallada a l'hora de tornar a connectar-les a la fin podria danyar seriosament el cotxe.
Ara devem tenir davant nostre el plat de l'embragatge, el qual té 6 cargols que hem de treure. Quan els cargols estiguin fora, podrem tirar el plat i treure també el propi disc.
El volant motor estarà ple d'òxid, de manera que hem de netejar amb un paper de vidre fina. Hem de fer-ho amb molt de compte, ja que si ho fem mal haurem de comprar un nou volant motor que, no és precisament barat.
Amb l'ajuda d'un centrador de embragatges vam començar a col·locar el nou. Inserim el nou disc amb el centrador, col·loquem el plat i el posem en posició. Quan estigui centrat, tornem a prémer tots els cargols i retirem el centrador per acabar amb el canvi de disc.
Quan traiem la caixa de marxes, havíem extret també el coixinet, de manera que ara només haurem de col·locar el nou coixinet al lloc en el qual hi havia l'antic.
Recordes tot el que desmuntem en el pas 3? Ara ens toca tornar a muntar en l'ordre invers, que és el següent: sensors de la caixa de canvis, transmissió, motor d'arrencada, control d'embragatge i caixa de canvis.
Quan tinguem totes les peces al seu lloc, encendrem el motor i provarem l'embragatge nou. En repòs hauria d'estar a l'altura de el pedal de fre i el recorregut hauria de ser el normal, el que tingués el cotxe anteriorment. Si funciona tot bé, tornem a col·locar la roda i ja haurem acabat amb el canvi d'embragatge.
Pregunta o vol consultar alguna cosa? Escriu-nos